Om os

Billedskolen Storstrøm er Danmarks første regionale billedskole. Vi arbejder ud fra et mål om, at børn og unge skal have mulighed for at møde passionerede undervisere, udforske billedkunstens muligheder og udfolde sig kreativt i deres fritid, dér hvor de er.

Indhold

På Billedskolen har vi et stærkt hold af undervisere, der alle har stor undervisningserfaring inden for æstetiske læreprocesser, metoder, materialer og teknikker.

Det er vigtigt for os, at der både er plads til de børn og unge, der er ved at boble over af fantasifulde ideer og til dem, der ønsker at blive teknisk dygtigere. Det betyder, at vi i undervisningen veksler mellem forskellige øvelser, tekniske opgaver og kreative eksperimenter.

Vi lægger stor vægt på den kreative proces og på at eleverne bliver både støttet og udfordret i deres kreativitet. Vi gør plads til fordybelsen, men også modet til at kaste sig ud i nye opgaver.

Undervisningen

Billedskoleundervisningen er for alle børn og unge mellem 6-16 år. Vi har ugentlige fritidshold i Vordingborg, Faxe, Stevns og Næstved Kommune. Alle vores tilbud har en brugerbetaling. Det er dog muligt at søge friplads eller tilskud i alle fire kommuner.

Billedskolens øvrige opgaver

Ud over fritidsundervisningen laver Billedskolen samarbejder med biblioteker, skoler og dagtilbud. Vi laver sommeraktiviteter, undervisningsmaterialer og samarbejder med mange andre kulturaktører om forskellige projekter som fx teaterforestillinger og film.